מה עושים החודש? אוגוסט 2019

בשתי מילים: חופש גדול. אם לא ברחתם עדיין על מטוס- צצות החודש במרכז כמה תערוכות חדשות ומרעננות. שווה לבקר בהן בין הטבילות בבריכה לבין הביסים באבטיח, ואולי אפילו תרגישו טיפה כמו בחו״ל 😉

אסיף 2019

אסיף הוא חלק מפסטיבל אנימיקס הבינלאומי לאנימציה, קומיקס וקריקטורה, הנערך בסינמטק תל אביב מזה 19 שנים, ומשמש כנקודת המפגש העיקרית של קהילת האנימציה והעיצוב הישראלית.

בואו לצפות במיטב האנימציה שנוצרה בארץ בשנה החולפת: סרטים עצמאיים, סרטי סטודנטים, קליפים, סרטי ילדים, סרטים מסחריים, קצרצרים וגם אנימציה לגיימינג!

בטקס המרכזי יוענקו פרס גרוס למצויינות באנימציה על שם יורם גרוס, מחלוצי האנימציה הישראלית, פרס סרט הסטודנטים המצטיין לזכרה של טל יעקובסון על ידי משפחת יעקובסון ופרסים נוספים בחסות חברת דיסק-אין פרו ואאא – בית לטיפוגרפיה עברית.

מתי: 03.08.19 – 01.08.19

איפה: סינמטק תל אביב – רח׳ הארבעה 5, תל אביב

Screen Shot 2019-08-01 at 18.17.20

DEEP FEELING –
רגשות ובינה מלאכותית

התערוכה בוחנת את תמונת הרגשות האנושיים בתהליך הסימביוזה של האדם והבינה המלאכותית, תוך התייחסות ל"מפנה הרגשי" שהוא מחולל. הָחֵל בראשית שנות ה-90 התפתחה הטכנולוגיה הדיגיטלית במהירות וגרמה לשינויים מרחיקי לכת. שינויים אלה – כמו תפיסת "אני" חדשה במעבָר מהמפגש הפיזי אל מחוזות הווירטואליה של הרשתות החברתיות, ותפיסה שונה של המרחב בשימוש בטכנולוגיות GPS – עוררו שיח על השפעת העולם הדיגיטלי על האדם והחברה.

אוצרת: נוהר בן אשר

מתי: 28.12.19 – 01.08.19
איפה: מוזאון פתח תקוה לאמנות – בית יד לבנים, רח׳ ארלוזורוב 30 פתח–תקוה

למה את חייבת להציג?

תערוכה של איורים מכל השנים ומכירה של מגנטים, תיקים ושלטים של הקומיקס הנודע והמשעשע ״למה את חייבת להרוס״ של המאיירת שולמית פרבר.

ההכנסות הן תרומה לעמותת Her Academy, המכשירה נשים בזנות
לשוק התעסוקה.

מתי: 05.08.19 – 10.08.19
איפה: כולי עלמא – מקווה ישראל 10, תל אביב

Screen Shot 2019-08-01 at 14.15.15

השקת מגזין אישיוז #5

מגזין אישיוז הוא מגזין־ריזו על אישיוז. כל גליון של אישיוז עוסק ב׳אישיו׳ אחר; הגליון הראשון הוקדש למחוייבות אישיוז, השני לאישיוז של הגוף, השלישי עסק בכסף אישיוז, הרביעי באישיוז בית, והחמישי כאמור באישיוז טכניים. עד כה השתתפו במגזין מעל למאה מאיירים, מעצבים, כותבים ומשוררים מרחבי הגלובוס. אישיוז הינו פרוייקט עצמאי, מרדני, חכם, לא רציני, לא רווחי ותשוקתי.

בואו לחגוג את ההשקה של הגליון החמישי, ביום חמישי, השמיני לאוגוסט החל משמונה בג׳לאדה, המרכז הלוהט של כל מה שלוהט.

במקום ימכרו עותקים של הגליון החדש, כמו גם מספר מוגבל של עותקים מגליונות קודמים.

מתי:  08.08.19
איפה: ג׳לדה – סמטת בית הבד 3, תל אביב

יש עידן חדש: על הרוחני באמנות

התערוכה מבקשת להפנות מבט לאמנות אשר מבטאת ממד רוחני של קיום, ממד שהודחק מסדר היום המודרניסטי, ושב והופיע בשליש האחרון של המאה ה-20, לא מעט בחסות העידן החדש.

התערוכה מציגה לראשונה בישראל את הילמה אף קלינט, הציירת השוודית ילידת המאה ה-19, שהתגלתה לאחרונה, עשרות שנים אחרי מותה, כחלוצת הציור המופשט המודרני. עבודותיה מגיעות אלינו הישר ממוזיאון הגוגנהיים בניו יורק שם הוצגו בתערוכה אשר משכה מאות אלפי מבקרים, שברה שיאי מכירות ונחשבת לתערוכה המצליחה ביותר אי פעם של המוזיאון המפורסם.

הכניסה חופשית!

אוצרת: רותי דירקטור

מתי: 06.08.19 – 02.02.20 
איפה: מוזיאון תל אביב לאמנות – שדרות שאול המלך 67, תל אביב

67355094_2429207654004004_873421177765232640_o

קומיקס ציפורים – נעה כ״ץ

כולי עלמא מככבים החודש! שבוע אחרי תערוכת ״למה את חייבת להציג״,
תיפתח תערוכת קומיקס הציפורים של נעה כ"ץ המאיירת וקומיקסאית.

קומיקס הציפורים של נועה הינו קומיקס המפורסם באופן יומי בפייסבוק שנהיה מאוד ויראלי ואהוב. הקומיקס מכיל עובדות אמיתיות על ציפורים ועופות מהארץ ומהעולם בשילוב דיאלוגים מצחיקים וסיטואציות אנושיות המוכרות לכולנו. בתערוכה יהיו כל הקומיקסים למכירה, גלויות, לוחות שנה,
עבודות ממוסגרות וכו', כמו כן נעה תהיה שם ותשמח לפגוש אתכם!

מתי:  17.08.19 – 12.08.19
איפה: כולי עלמא – מקווה ישראל 10, תל אביב

יש פה ממתקים רציניים

מיקסטייפים

Mixtape – DAR GOLAN‏

במהלך שבוע האיור-2018, לה-קולטור מציגים את תערוכת האמנות הגדולה ביותר בשבוע האיור, שיתפרש על פני סופ”ש שלם, בו יוצגו וימכרו איורים בנושא: בית. בתערוכה יציגו כ-100 מאיירות

קרא עוד »
סטודנטים ובוגרים

האוצרות הקריסה את התערוכה בבצלאל

בחירות אוצרותיות בתערוכת הבוגרים של בצלאל גרמו לעבודות הסטודנטים להיות חנוקות, בלי לתת להן מקום אמיתי להתבטאות. דחוסות, משולבות לא במדויק וללא סינון קפדני, גרמו לקריסת התערוכה כגוף אחד שלם ומעניין.

קרא עוד »
Detail, The Widow’s Son (1923). מקור: The Public Domain Review
אמנות

איך לא שמעת על הארי קלארק?

פינה חדשה במגזין של המעצבת יובל אלבג – ׳איך לא שמעת על׳ – בו תספר על יוצרים שמשום מה לא שמעת עליהם. מתחילים עם המאייר והאמן הארי קלארק האפלולי והמרתק.

קרא עוד »

ווהו! נרשמת לניוזלטר שלנו בהצלחה!

המלצה:
קבוצת הפייסבוק שלנו Secret Uncoated כוללת יופי של ממתקים המתעדכנים על בסיס יומי, עם מלא אנשים טובים ←

שליחת פלייליסט מהמם במיוחד