fbpx

לירון לביא טורקניץ׳ חושפת סודות למינוף פרויקט הגמר

לירון לביא טורקניץ׳ התפרסמה בזכות פרויקט הגמר שלה בשנקר — ׳ערברית׳ — מערכת כתב נסיונית, המציגה אותיות היברידיות המשלבות עברית וערבית.

לעומת הרבה בוגרות שמשחררות את פרויקט הגמר לדרכו, היא מצאה דרכים מעניינות לשווק ולהפיץ אותו בארץ ובעולם, ולקבל חשיפה רחבה מאוד. לראשונה לביא טורקניץ׳ חושפת טיפים מתוך סדנה קצרה וחדשה שהיא מעבירה.

בהגשת שלי בשנקר. נרגשת, מבולבלת ובעיקר סחוטה אחרי לילות רבים של עיצוב אותיות.
בהגשת שלי בשנקר. נרגשת, מבולבלת ובעיקר סחוטה אחרי לילות רבים של עיצוב אותיות.

אפשר לנשום לרווחה. פרויקט הגמר – נגמר (לכאורה).
חשבתם, עיצבתם, הדפסתם, תליתם (או רינדרתם, או בדקתם), הגשתם. קיבלתם פידבק, הסברתם לכל החברים שהגיעו לתערוכה, וגם לדודה שמאד אוהבת את ה׳חוש האסתטי׳ שלכם. ועכשיו מה? מותשים. אני מניחה ששנ״צ של שנתיים ובילויים נראים כמו אפשרויות מוצלחות. רק רגע, הוא עוד לא נגמר. ולמרות זאת, אני רוצה להציע לכם להשאיר את הרגל על הגז לעוד כמה רגעים ולספר לעולם על הפרויקט שלכם.

בעידן הצפת המידע, אנחנו רגילים לראות מאות עיצובים ופרויקטים מדהימים ועם זאת, הם חולפים ורק לעיתים נדירות הם נשארים אצלינו בתודעה. מה עם הפרויקט שלכם? אם תספרו עליו – אנשים יכירו אותו. ואם לא, הוא יצטרף לאלפי פרויקטים אחרים ששטים בים של פרויקטי גמר מדהימים, מעניינים, ולא מוכרים.

היום, אני רוצה להציע לכם כמה רעיונות פשוטים ליישום שכדאי לעשות, וגם ממה כדאי להמנע:

ערברית. עיצוב: לירון לביא טורקניץ׳
ערברית. עיצוב: לירון לביא טורקניץ׳

לא לאבד מומנטום

המזגן והפוך? יכולים לחכות. המומנטום שהפרויקט שלהם מתחיל לצבור – לא.

הקדישו חצי יום והתחילו לספר לאנשים סביבכם על הפרויקט. חברים קרובים, סושיאל מדיה ומיילים. כשחצי היום יגמר, תפרגנו לעצמכם באיזה בילוי שווה, או וולט הישר למיטה.

אנחנו מגלים שככל שאנחנו מחכים ודוחים את פרסום הפרויקט, מכל סיבה שהיא, ככה קשה יותר לחזור ולספר עליו. התמונה כבר פחות צבעונית, ההתרגשות כבר נמוגה. עכשיו הוא הזמן הכי טוב: אתם זוכרים בדיוק כיצד לספר על הפרויקט ומהצד השני, אנשים נרגשים לשמוע.

להציע את הפרויקט, מקסימום יגידו לכם לא

הרבה פעמים אנחנו חוששים להציע כדי לא לשמוע תשובה שלילית. בואו נחשוב לרגע: מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות? שיגידו לנו לא. ואז? כלום. יגידו לנו לא (״לא מחפשים פרויקטים לספר עליהם״, ״הנושא לא מתאים לאג׳נדה שלנו״) והכל ימשיך כרגיל. ה׳לא׳ שאנחנו חוששים ממנו הוא לא כזה נורא, וחשוב שנשחק במשחק ״מה הכי גרוע שיכול לקרות״ כדי להבין שהסיכון בלשתף את הפרויקט שלנו הוא לא גדול. מקסימום- נרוויח. מה שבטוח הוא שאם לא נציע, אנחנו גם לא נקבל את הכן. ככל שנספר על הפרויקט שלנו ביותר מקומות, כך נגדיל את הסיכוי שיגידו לנו כן.

פרסומת ריקה
׳ערברית׳ בתערוכות בעולם
׳ערברית׳ בתערוכות בעולם
אזכורים בתקשורת של ׳ערברית׳
אזכורים בתקשורת של ׳ערברית׳
הרצאה בכנס פונטים בוושינגטון. כדי להגיע אליה, שלחתי יותר מ־40 מיילים בהצעות להעביר סדנאות ובכך לכסות את מחיר הטיסה. רובם לא ענו לי (ולמרות זאת אני מחייכת). צילום: פיטר בלה
הרצאה בכנס פונטים בוושינגטון. כדי להגיע אליה, שלחתי יותר מ־40 מיילים בהצעות להעביר סדנאות ובכך לכסות את מחיר הטיסה. רובם לא ענו לי (ולמרות זאת אני מחייכת). צילום: פיטר בלה
תכשיט ׳ערברית׳
תכשיט ׳ערברית׳

לא להאריך במילים

כשאתן מספרות על הפרויקט, נסו להיות ממוקדות. זה המקום בו הבנה של היררכיות שלמדנו בתואר משתלמים: אל תחששו מלפרמט את הטקסט שאתם שולחים:
תת כותרות, פסקאות והבלטה של מה שחשוב. רוב האנשים מרפרפים על המיילים וכך תוכלו לעזר להם להבין מה השורה התחתונה.

זכרו כי תיבות המייל של האנשים שאתם שולחים להם פרטים על העבודה שלכן בוודאי מוצפות בפניות מהסוג הזה. כבדו את מי שקורא בכתיבה רהוטה (בלי רווחים כפולים!) וקולעת למטרה.

קצרצר, קצר וארוך

קשה להעריך מראש כמה מקום יוקדש באמצעי המדיה השונים לכתוב על העבודה שלכם. הכינו כמה אפשרויות שיוכלו לאפשר העתקה והדבקה מהירים. 

אני ממליצה להכין שלושה טקסים באורכים שונים, שמתחילים מ־2-3 משפטים על הפרויקט ובהדרגה מתעבים עם פרטים נוספים והעמקה. 

תוכלו להתחיל מלהשיב על השאלות הללו:

קצרצר: 

  • מה נושא הפרויקט, מה השורה התחתונה ומה אנחנו רואים?

קצר (להוסיף על מה שעניתם בשאלה הקודמת):

  • מה המסר? 
  • על מי הפרויקט משפיע ולמי הוא מיועד?
  • איך הייתם רוצים שאנשים יגיבו/יפעלו אחרי ששמעו עליו?

ארוך (כנ״ל)

  • אפשר לספר על תהליך העבודה, מאיפה הגיע הרעיון, מה החזון הגדול לפרויקט או השאיפה האישית שלכם. 

סיימו בהזמנה לשאול שאלות נוספות וציינו שתשמחו לענות עליהן או לשלוח חומרים נוספים.

יש לכם פרויקט מדהים ומושקע, רוצו וספרו עליו

העצות האלו ועוד רבות אחרות יועברו בסדנה חדשה שאני מעבירה (הערת העורך: זו לא כתבה ממומנת), שמטרתה לתת לבוגרים טריים את הכלים לספר על העבודות שלהם. זוהי סדנה מעשית שתשתמש במומנטום שצברתם עכשיו עם ההגשות. 

אחרי הרבה שנים בהם אני משתפת את פרויקט הגמר שלי (ערברית) ופרויקטים רבים אחרים, אני רוצה לעזור לכם להיות המעצבים שכולם מדברים על העבודות שלהם ולהבדיל את הפרויקט שלכם מאלפי פרויקטים נוספים. מוזמנים להירשם פה
לקוראי המגזין, תינתן 10% הנחה במחיר הסדנה בהקלדת הקוד UNCOATED10. נתראה!

׳ערברית׳ הגיע עד לבית הנשיא
׳ערברית׳ הגיע עד לבית הנשיא

ווהו! נרשמת לניוזלטר שלנו בהצלחה!

המלצה:
קבוצת הפייסבוק שלנו Secret Uncoated כוללת יופי של ממתקים המתעדכנים על בסיס יומי, עם מלא אנשים טובים ←

שליחת פלייליסט מהמם במיוחד