fbpx

סטודיו אינטו משתפות בתהליך עיצוב חנויות

נטלי טולדנו ורותם עומר, מעצבות פנים, בוגרות המחלקה לעיצוב פנים במכון הטכנולוגי בחולון. הכירו בתואר ולאחר שסיימו את הלימודים ב־2015 החליטו לפתוח את הסטודיו המשותף – אינטו – המתמקד בעיצוב חנויות וחללים מסחריים, במתח המעניין בשילוב בין שיווק ומכירות לעיצוב. פה, לראשונה, הן משתפות בתהליך העיצוב המרתק.

Ema Leon . עיצוב: סטודיו אינטו. צילום: תומר אסייג
Ema Leon . עיצוב: סטודיו אינטו. צילום: תומר אסייג

בארץ, פעמים רבות עיצוב נתפס כמשהו לא פרקטי, לא יעיל ובזבזני, ששמור לתחום היוקרה. לעומת זאת, תחום הקמעונאות הוא מאוד מידי ומהיר, והדיסוננס קיים גם האתגר שלנו, לשים את העיצוב במקום ראשון יחד עם הפונקציונליות. עיצוב בריטייל הוא בראש ובראשונה כלי להעלאת מכירות ומקסום החלל ורק לאחר מכן אלמנט של יופי וויזואליות.

בתחילת דרכנו החלטנו לחוש את התחום כמו לקוחות. הסתובבנו בעשרות קניונים, מרכזים מסחריים ובחנויות רחוב מסוגים שונים. רובן הגדול של החנויות עבדו על אותו תמהיל של: תצוגה, מחיר, שירות. חללים מאוד פונקציונליים ואף לעתים גנריים. מה שהיה חסר לנו שם זו חווית הלקוח.

שמנו לנו למטרה לחקור את תחום חווית הלקוח בריטייל, לשים אותו במקומות הראשונים בתהליכי העבודה שלנו, כך שהחלל המסחרי יהיה מצד אחד מתוכנן כהלכה ומנצל את השטח למקסימום, אבל מצד שני גם יידע לגעת ברגש, יתפוס את הלקוח ברבדים נוספים, מלבד הצורך המיידי במוצר הנמכר.

Take It. עיצוב: סטודיו אינטו. צילום: תמיר רוגובסקי
Take It. עיצוב: סטודיו אינטו. צילום: תמיר רוגובסקי

העיצוב בריטייל משמש כלי לתקשורת עם הלקוחות, דרכו ניתן לספר להם על המותג, לגרום להם להתעניינות גבוהה ולהתרשמות מיטבית מהמותג. בסופו של דבר, מטרת העיצוב הוא למכור יותר. 

יש פה אלמנט פרקטי מכירתי, שמורכב מחוקים וכללים ברורים. וישנו גם האלמנט השני שהוא האלמנט הרגשי. לקוחות ירצו להרגיש בנוח. בכל פרויקט, יש צורך לאזן בין התכנון הכי פרקטי ויעיל, כזה שיכניס את הכי הרבה סחורה במקרים רבים, לבין ״השטח הריק״ או ״המכירה העקיפה״ שזה המקום בו נכנסת חווית לקוח, על מנת לאפשר לו להרגיש בנוח ובנעימות ולא להלחיץ אותו לרכישה עם עודף סחורה בחנות ואף להעניק לו ערך מוסף שהוא לא המוצר הפיזי שנמכר.

Take It. עיצוב: סטודיו אינטו. צילום: תמיר רוגובסקי
Take It. עיצוב: סטודיו אינטו. צילום: תמיר רוגובסקי
We Toys. עיצוב: סטודיו אינטו. צילום: תמיר רוגובסקי
We Toys. עיצוב: סטודיו אינטו. צילום: תמיר רוגובסקי