איפה הפונטים הכי יפים באנגלית?

יש המון פונטים יפים באנגלית, אך מי מהם הם המיוחדים, המסקרנים, המטורפים, המוזרים? אספנו לכם גזיליון סטודיואים מגניבים במיוחד כדי להכניס קצת תבלינים אקזוטיים לפרויקט הבא שלכםן. כתבה מתעדכנת.

OH no Type

המעצב ג׳יימס אדמונדסון (James Edmondson) התחיל את דרכו ב־2014, אחרי שסיים את לימודיו ב-Royal Academy of Art in the Hague, שיחרר שלושה פונטים ראשונים כפרילאנסר, מבלי לעבוד קודם בסטודיו לעיצוב פונטים. עם הזמן הבין שיש פונטים מסחריים יותר, ופונטים אומנותיים יותר, וצריך תמהיל ביניהם כדי להצליח. הפונטים שלו נפלאים לכותרות, סרטים, פוסטרים, לצד פונטים ״מעונבים״ יותר לשימושים של עיצוב מוצר.

Blackletra

סטודיו פונטים שהוקם על־ידי מעצב הפונטים הברזילאי דניאל סבינו, ממוקם כרגע בסאו־פאולו. החל מ־2012 הוא מעצב פונטים. יש לו מעט פונטים יחסית אך הם משובחים למדי לכותרות, והדבר המהנה ביותר ברישיון שלו הוא האפשרות להשתמש בהם גם לפרינט וגם להטמיע באתר (עד מספר צפיות מסוים). קניתי את Gandur New המסוקס והגותי כדי למתג את הפורטפוליו שלי ואני מבסוט!

וואי וואי, כמה ממתקים יש לנו בניוזלטר החודשי ←

Sharp Type

הסטודיו הנפלא הזה הוקם על־ידי Lucas Sharp ו-Chantra Malee וממוקם בניו־יורק סיטי. יחד איתם יש עוד שני מעצבים, והפונטים שלהם נעים מהקצה האקספרימנטלי עד פונטים לתאגידים כמו סמסונג, דרופבוקס, BBC, וירג׳ין ועוד. מוצלחים במיוחד למוצרים דיגיטליים וטקסטים רצים. טעים להכיר.

Typotheque

הסטודיו הוקם על־ידי Johanna Biľak ,Peter Biľak, ו- Nikola Djurek בהאג שבהולנד. הליבה שלהם היא עיצוב פונטים, ובין החלוצים בעיצוב פונטי רשת (webfonts) ב־2009. עוסקים גם בהוצאה לאור ובעיצוב פרינט, ולצד הפונטים המדויקים שלהם, משחררים מרצ׳נדייז חתיכים לרכישה במחיר סביר ביותר. שלל ספסימנים של הפונטים שלהם בכמה יורואים בודדים, והוצאות לאור שקשורות לעולם הטיפוגרפי בהם הם עוסקים.

בנוסף, הסטודיו משתף פעולה עם טיפוגרפים מכל מיני מדינות ושפות, ותוכלו למצוא שם לדוגמא את ׳פדרה׳ ו־׳גרטה׳ בשיתוף פעולה עם מיכל סהר, ׳פינג׳, ׳זיקו׳, ׳אוקטובר׳ ו־׳נובמבר׳ עם דניאל גרומר, ׳פרמיג׳נו׳ עם ינק יונטף ועוד ועוד.

Future Fonts

Future Fonts הוא מרקטפלייס של פונטים עצמאיים ואקספרימנטלים, שהוקם על־ידי Lizy Gershenzon ו־Travis Kochel מהסטודיו לעיצוב Scribble Tone, ו-James Edmondson מ־OH no Type Co שצוין בתחילת הכתבה, במטרה להגדיל את החשיפה לכל מעצבי הפונטים השונים, המוזרים והמיוחדים באנגלית. מדובר במספר דו־ספרתי של מעצבים שהתאגדו יחדיו, ללא קשר קונספטואלי מובהק ביניהם. בהחלט שווה בדיקה.

Klim Type Foundry

סטודיו ניו־זילנדי שהוקם ב-2005 ע״י המעצב הטיפוגרפי Kris Sowersby. הפונטים שלו משלבים ידע היסטורי עם ביצוע עכשווי וקפדני. יחד עם כריס עובדת איתו המעצבת המוכשרת Noe Blanco, שגם אחראית על החלקים הטכנים בעיצוב הפונטים. יש להם פונטים חתיכים במיוחד, שאפילו הלקוחות שלכם יסכימו לאשר.

Vocal Type

סטודיו קטן ואמריקאי של Tré Seals, מעצב גרפי מופלא שהחליט להביע את המחאה שלו — על כך שאין מספיק מעצבים שחורים בתולדות העיצוב האמריקאי — דרך טיפוגרפיה ופונטים. הפונטים מעוצבים בהשראת שלטי מחאה ושילוט של חנויות מהמאה ה־20, והם מרהיבים ביופיים. מעולה לחובבי וינטאג׳ ושנות ה־60 הבוערות.

MCKL

סטודיו קטן של Jeremy Mickel, מעצב גרפי אמריקאי מלוס אנג׳לס, שנע בין פונטים למכירה לקהל הרחב לבין פונטים מותאמים (custom) לתאגידים (׳ליגת הצדק׳ של DC, האחים וורנר, אובר, אדידס ועוד). הפונטים שלו יחסית סולידיים, מתאימים למקרים רבים ורובם לא לוקחים סיכונים.

The Designers Foundry

החל מ־2012 התגבשו 8 טיפוגרפים וטיפוגרפיות מכל קצוות הכדור כדי להרים מרקטפלייס של פונטים איכותיים במיוחד. המוכרים שבהם: Anthony Burrill ו-Leta Sobierajski. עם מספר דו-ספרתי של משפחות פונטים המנעד פה מאוד רחב ומגוון. שווה להציץ בחלק הפרינטי של האתר, יש שם מוצרים טיפוגרפיים מודפסים שכיף לתלות במשרד.

המלצת השף: Function, Super, Para Supreme, Brik, Morion

David Jonathan Ross

דיוויד ג׳ונתן רוס הוא אחד הטיפוגרפים המוכרים בעיצוב הגרפי האמריקאי בשנים האחרונות. במקביל לעיצוב פונטים ג׳ונתן רוס מעביר סדנאות ומרצה בכנסים הנחשבים בעולם. מצייר אותיות וגופנים בהתאמה אישית עבור מעצבים והשוק הרחב. נולד בלוס אנג'לס, מתגורר ביערות מערב מסצ'וסטס.

הוא החל לשרטט גופנים במכללת המפשייר והצטרף ל-Font Bureau בשנת 2007, שם חידד את כישוריו הטיפוגרפיים. כעת הוא מפרסם את האותיות שעיצב בחברת הפונטים שלו, DJR. דיוויד עובד על פרויקטים עם Type Network, ומפתח פונטים לא שיגרתיים עבור המועדון שלו שנקרא Font of the Month Club. פגשתי אותו בניו־יורק והוא מתוק לאללה.

מטיבי הלכת יזהו ששיתף פעולה עם עודד עזר בפונט Fit.

Colophon

זה בסדר להימשך לפונטים? האם אני צריך ללכת לרופא? אל תענו לי. במקרה של Colophon, סטודיו שמתפרס בלונדון ולוס אנג׳לס הכולל שלושה טיפוגרפים: Benjamin Critton, Edd Harrington , ו-Anthony Sheret, יש לי חשק אדיר לקנות את כל הפונטים שהם מפרסמים. זו בעיה רצינית.

די נדיר למצוא סטודיו שכמעט כל הפונטים בו שמישים לקשת רחבה של צרכי עיצוב גרפי. במקרה שלהם זה בול, וכבר דחפתי כמה לעגלת הקניות.

VJ Type

סטודיו פריזאי עם פונטים מעולים לכותרות של סוכנות העיצוב Violaine & Jérémy'. מעט פונטים, אבל כל פונט בונבון. חנות ממתקים טיפוגרפית, ללא ספק.

Commercial Type

אחד הסטודיואים הגדולים בעולם, עם מספר תלת ספרתי של פונטים. בעוד האתר הראשי כולל בתוכו פונטים יחסית ״רגועים״ ונוחים למגוון שימושים ומיתוגים, הממתק האמיתי נמצא ב-Classics, שם תמצאו שחזור של פונטים עתיקים משלל מקורות מידע.

Contrast Foundry

סטודיו אמריקאי מקליפורניה, עם מעט פונטים בארנסל, אך רובם עם משקלים רבים לשימושים שונים. קצת חבל שחווית המשתמש באתר מחורבנת להפליא, אבל מאבק עיקש בגירסת הדסקטופ יכולה להוביל למחוזות טיפוגרפיים יפים.

HEX

ניק שרמן הוא מעצב, צלם, ואחד הטיפוגרפים המעניינים בשדה העיצוב האמריקאי. שותף להקמת Future Fonts (ראו למעלה). בפרויקט שלו HEX, הוא משחזר פונטים עתיקים, למשל – משפחת Franklin האהובה מאוד, לצד יצירות חדשות של פונטים גותיים, גרוטסקיים, סריפים וסנס־סריפים. טעים בעין.

ווהו! נרשמת לניוזלטר שלנו בהצלחה!

המלצה:
קבוצת הפייסבוק שלנו Secret Uncoated כוללת יופי של ממתקים המתעדכנים על בסיס יומי, עם מלא אנשים טובים ←

שליחת פלייליסט מהמם במיוחד